Geschillenregeling

Klachten? VEBON-NOVB hanteert een geschillenregeling

Eventuele klachten c.q. geschillen over een lidbedrijf kunnen worden voorgelegd aan VEBON-NOVB. Overigens beschikken alle VEBON-NOVB leden over een interne klachtenprocedure ten einde eventuele klachten in een zo vroeg mogelijk stadium op te kunnen lossen.


Geschillenregeling VEBON

Reglement Geschillencommissie VEBON

Voorwaarden


  • Het gaat om een product of dienst die valt onder een van de vakgebieden, brandveiligheid en veiligheid, en/of markten van VEBON-NOVB;
  • De interne klachtenprocedure van het betreffende lidbedrijf is eerst doorlopen; 
  • Er is geen derde partij ingeschakeld om tot een oplossing te komen.


U dient uw klacht schriftelijk te melden. Dit kan via het formulier op deze site, per e-mail of per post. De klacht is voorzien van uw naam, adresgegevens en omschrijving van de gedraging waartegen de klacht is gericht. Om een zo volledig mogelijk beeld van de klacht te krijgen, verzoeken wij u tevens kopieën van alle relevante stukken mee te sturen (zoals garantiebewijs, factuur, correspondentie, foto’s etc.). Wij houden u op de hoogte met betrekking tot het verdere verloop van de klacht. 


U kunt uw brief met bijlagen sturen naar:

VEBON-NOVB, t.a.v. de directeur, Postbus 190, 2700 AD Zoetermeer of per e-mail: info@vebon-novb.nl of gebruik het formulier op deze pagina.


Geschillencommissie
in eerste instantie wordt door VEBON-NOVB bemiddeld bij het zoeken naar een oplossing. Afhankelijk van de aard en omvang van het geschil kan de directeur VEBON-NOVB besluiten het geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie VEBON-NOVB. De commissie geeft een beslissing die beide partijen bindt en daarmee definitief is. Voordat het geschil aan de commissie wordt voorgelegd, wordt uw instemming gevraagd.


Kosten
Voor het bemiddelingstraject bent u geen kosten verschuldigd. Partijen dragen de eigen kosten. Indien een behandeling van een klacht wordt voorgelegd aan een of meer deskundige(n) en/of de Geschillencommissie dan wel indien de aard en omvang van de klacht hiertoe aanleiding geven, zulks ter beoordeling aan de directeur VEBON-NOVB, worden behandelingskosten in rekening gebracht ten bedrage van € 500,-. Indien de klacht gegrond blijkt, ontvangt de klager de behandelingskosten ad € 500,- terug. In het bindend advies kan de Geschillencommissie partijen veroordelen tot de daadwerkelijk gemaakte kosten.

Bezoekadres
Zilverstraat 69, 2718 RP Zoetermeer
Postadres
Postbus 840, 2700 AV Zoetermeer
Telefoon
079 - 203 50 15
E-mail
info@vebon-novb.nl
 
 
volg ons

wij bevorderen veiligheid